مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در سطح شهرها دفاتر تسهیلگری داریم که در هر دفتر یک خانه محیط زیست تشکیل دادیم.

ایجاد سایت گوزن زرد در لرستان

به گزارش قدس آنلاین، علی سالاروند اظهار کرد: ما با محدودیت‌هایی که از لحاظ نیرو و گاهاً تجهیزات داریم ناچاریم که مردم را در کنار خود داشته باشیم.

وی ادامه داد: اصل پنج قانونی اساسی اصل مترقی است که می‌گوید حفاظت ار محیط زیست وظیفه عموم است و محیط زیست را باید برای آیندگان نگه‌داریم.

سالاروند با اشاره به این‌که هدف از ایجاد مناطق حفاظت شده این بود که جلوگیری از توسعه بی‌ضابطه‌ای بود که انسان در پیش گرفته است، عنوان کرد: با این توسعه انسان عرصه را برای این زیبایی‌های منابع طبیعی تنگ کردیم این در حالی است که خیلی از کشورها را داریم که سالانه دو برابر درآمد نفتی ما از طریق ویزیت حیات وحش درآمد دارند.

ایجاد سایت گوزن زرد در لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان عنوان کرد: سایت گوزن زرد را در استان داریم که در حال انجام کارهای آن هستیم که جذابیت ویژه‌ای برای جذب گردشگر می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما این است که سایت‌های پرنده نگری داشته باشیم، پرندگان آنقدر آرامش دارند که خیلی‌ها حاضرند هزینه کنند در تالاب‌های یازده‌گانه پلدختر وقت و هزینه صرف کنند.

سالاروند با اشاره به این‌که در تالاب‌های پلدختر جوامع محلی را آوردیم که اگر در کنار ما قرار بگیرند انتفاع آن‌ها از احیاء تالاب‌ها بیشتر است، تصریح کرد: اگر آموزش‌هایی را انجام دهیم و مردم متوجه ارزش اقتصادی این تالاب‌ها شوند و بدانند که علاوه بر ارزش‌های اکولوژیکی، ارزش‌های اقتصادی نیز دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: به همین منظور با دانشگاه لرستان یک تفاهم‌نامه منعقد کردیم که در حاشیه شهرها و روستاهایی که در مناطق حفاظت شده هستند جلسه گرفتند و چهره به چهره ارزش‌های اقتصادی منابع طبیعی را برای آن‌ها تبیین کردند.

وی عنوان کرد: در زمینه فرهنگ‌سازی شروع خوبی داشتیم و با کمک اساتید دانشگاه لرستان، در این زمینه پیش رفتیم.

سالاروند بیان کرد: در سطح شهرها دفاتر تسهیلگری داریم که در هر دفتر یک خانه محیط زیست تشکیل دادیم، برخی اوقات جمع کردن مردم و آموزش دادن آن‌ها سخت است اما در دفاتر تسهیلگری روزی که یک پزشک دارند همکاران ما نیز حضور پیدا می‌کنند و آموزش‌های لازم را به مردم می‌دهند که این طرح برای اولین بار در کشور اجرا شده و از طریق سازمان محیط زیست کشور به ادارات کل حفاظت محیط زیست کشور ابلاغ شده که این طرح را اجرا کنند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.